Op radio 1
Ik was spraakmaker op radio 1, dat betekent twee uur lang meepraten over alle onderwerpen. Samen met met onderzoeker Annemieke van Drenth sprak ik over de ontwikkelingen in het Speciaal Onderwijs. Luister het hier.
Ook hadden we het over op welk nummer mijn vrouw en ik ons huwelijksfeest binnenkwamen, hoe ik mijn werk/prive balans ervaar, wat ik vind van (vrije) media en democratie, hoe leiderschap invloed heeft op burn-outs én waarom ik op mijn 10e een Idols feestje vierde… Dat hoor je in de hele uitzending.
Interview in Trouw
Samen met Karim Amghar een interview in Trouw over waarom we zijn gaan schrijven en onze nieuwe functie als columnist voor de krant.
Reportage in Vrij Nederland
Vrij Nederland liep met mij mee tijdens het lesgeven. Ook spraken we over kansenongelijkheid, oplossingen en mijn drijfveren.
Video Staat van het Onderwijs
Samen met drie van mijn leerlingen vertel ik in deze video van De Staat van het Onderwijs hoe wij op het Mundus College o.a. werken aan het creëren van gelijke kansen voor alle leerlingen.
Interview AD
In het AD vertel ik over het creëren van meer kansengelijkheid via de vmbo-kansklas.
Interview Het Onderwijsblad
Interview in Het Onderwijsblad! Over leerlingen begeleiden in hun ontdekkingstocht door het leven, het vergroten van zelfvertrouwen en de kracht van diversiteit.
Bij de Nieuws BV over het vmbo & de toekomst van ons onderwijs
Samen met Minchenu Maduro praat ik bij de Nieuws BV over wat onze jongeren écht nodig hebben. Hoe geven we ze zelfvertrouwen en krijgen we ze aan het leren?
In Trouw over identiteitsontwikkeling & burgerschapsonderwijs
In de Trouw vertel ik over waarom het belangrijk is om in het onderwijs veel aandacht te besteden identiteitsontwikkeling en burgerschapsonderwijs. Hoe geven we hier op het Mundus College vorm aan?
Het belang van cultuuronderwijs
N.a.v. de conferentie Cultuureducatie met Kwaliteit ging ik met Magazine on the Spot in gesprek over het belang van cultuuronderwijs bij het creëren van kansengelijkheid.
In gesprek met Voortgezet Leren over onze schoolcultuur
Samen met voormalig directeur van het Mundus College Dyane Brummelhuis ging ik met Voortgezet Leren in gesprek over de transformatie die het Mundus College heeft doorgemaakt. Hoe hebben we de leerlingen aan het leren gekregen?
Interview Onderwijs van Morgen
Op het platform van onderwijsuitgever Malmberg vertel ik over mijn boek, de kracht van de persoonlijke benadering en het geven van complimenten en over wat voor maatschappelijke veranderingen we nodig hebben om écht kansengelijkheid te creëren.
Genomineerd!
Mijn boek ‘Geen stress, we gaan het maken!’ is genomineerd voor de Brusseprijs. De prijs voor het beste Nederlandstalige journalistieke boek. Ik ben zeer vereerd en blij met deze bijzondere nominatie! Wat een mooie boeken om tussen te staan.
Video Academie van de Stad
Dankzij het buurthuiswerk wat ik deed via Academie van de Stad, kwam ik uiteindelijk op het Mundus College terecht. Met AvdS blikte ik terug en vooruit. Wat hoop ik te bereiken als docent? En met mijn boek?
In gesprek met Brandpunt+
Naar aanleiding van Paarse Vrijdag spreek ik met Brandpunt+ over uit de kast komen als docent. Waarom kies ik erover om met mijn leerlingen te bespreken dat ik op vrouwen val en een vriendin heb?
Interview magazine ‘Naar School!’
In het onderwijsblad ‘Naar School!’ vertel ik waarom ik ‘Geen stress, we gaan het maken!’ heb geschreven, over de kansklas en wat scholen kunnen doen om kansengelijkheid te creëren.
Over mijn boek bij Pakhuis de Zwijger
Bij Pakhuis de Zwijger vond de inhoudelijke presentatie van mijn boek plaats. Samen met wethouder Marjolein Moorman, wetenschapper Bastian Ravesteijn, docent Ismail Aghzanay en vele anderen ging ik in gesprek over kansenongelijkheid.
Met leerlingen bij ‘Khalid & Sophie’
Samen met drie van mijn leerlingen zat ik aan tafel bij Sophie Hilbrand om te praten over mijn boek, leerachterstanden en oplossingen voor kansengelijkheid.
Interview Parool
Voor Het Parool sprak ik met Lorianne van Gelder over mijn boek, de kansklas en ons onderwijssysteem.
Bij Met Het Oog Op Morgen
Bij Het Oog Op Morgen sprak ik over kansenongelijkheid n.a.v. de lancering van mijn boek ‘Geen stress, we gaan het maken!’. Met daarin verhalen over de eerste vmbo-kansklas van Nederland. Luister hier naar de lessen die ik trek over kansenongelijkheid:
Interview Groene Amsterdammer
In de serie ‘advies aan de (in)formateur’ van de Groene Amsterdammer sprak ik met Daphne Paassen over het onderwijs. Wat moet er veranderen om gelijke kansen voor alle leerlingen te creëren?
Met Leraar 24 in gesprek over online shaming
Hoe maken we online shaming bespreekbaar? En waarom is het belangrijk om hier als school aandacht aan te besteden? Ik besprak het met Leraar 24.
Aan tafel bij de Gelijke Kansen Alliantie
Ik was live voor de Gelijke Kansen Alliantie. Een gesprek met wetenschappers, schoolleiders en docenten. Over leerlingen zíen, zelfvertrouwen geven, burgerschap en ja, gelijke kansen.
“Geen stress, we gaan het maken!” Nu te reserveren.
Heel bijzonder om de voorkant van mijn boek te zien. Ik kan niet wachten totdat ik het boek aan mijn leerlingen kan overhandigen en iedereen het kan lezen. Je kunt het boek vast reserveren bij je boekhandel.
Via de link hieronder lees je de flaptekst.
Bij Pakhuis de Zwijger over “Wie is we?”
Hoe zetten we in het onderwijs ‘Amsterdammerschap’ in om te leren omgaan met de grote verschillen in de stad? Ik sloot aan bij de eerste aflevering van de serie “Wie is we” van Pakhuis de Zwijger. In deze aflevering hebben we het onder andere over sociale pijn, kansenongelijkheid en vooroordelen.
Boek contract!
In korte verhalen neem ik je mee in het leven van mijn leerlingen. Hoe beleven zij kansenongelijkheid, vooroordelen, discriminatie, lockdowns en gewoon het leven als puber? En hoe ga ik daar als docent mee om? In augustus in de winkel!
Boek & themafilms Urban Onderwijs
Hoe kunnen we kansengelijkheid in een veranderende wereld creëren? Voor studio noodzaak werkte ik mee aan het project Urban Onderwijs, bestaande uit een documentaire, een boek en korte themafilms. In het boek vertel ik over de omgang met maatschappelijke problemen die spelen bij mijn leerlingen. Daarnaast kun je in de korte themafilms zien hoe ik aankijk tegen thema’s als moeilijke gesprekken, groei stimuleren en ongelijkheid in intelligentie.
Aan tafel bij Pakhuis de Zwijger over burgerschap
In EduCAUTION nodigen Meesters met Dromen Yasin Yaylali en Emin Kececi wekelijks experts uit om in gesprek te gaan over de staat van het onderwijs. Deze week hadden ze het over burgerschap in de klas, hoe doe je dat? In de studio vertelde ik over mijn ervaringen.
In gesprek over mijn werk en drijfveren voor onderwijsplatform Nivoz
Met onderwijsplatform Nivoz sprak ik over mijn drijfveren, klassengesprekken en wat jij kan doen tegen discriminatie.
Interview in brochure burgerschap
De VO-raad maakte een glossy over burgerschap. Ik vertelde hoe wij het van Persoonsvorming & Socialisatie vormgeven op het Mundus. Waarom werkt de regelmaat van een vast burgerschapsvak zo goed?
Fotoreportage over afstandsonderwijs in het NRC
In het NRC een fotoreportage over onze school in ‘Coronatijd’. Samen met één van mijn leerlingen in gesprek over hoe het thuisonderwijs ons vergaat. De foto’s zijn van de docent die ook de foto’s maakt voor deze website.
Over discriminatie en met elkaar in gesprek gaan bij De Nieuws B.V.
N.a.v. mijn opinie in Het Parool was ik te gast bij de Nieuws B.V. op radio 1. Kort gezegd: Homo-haat moet gestraft worden. Willen we als maatschappij verder komen, dan zullen we óók met elkaar in gesprek moeten. Daar hebben we als hele samenleving baat bij. Zo vertel ik mijn leerlingen dat ik op vrouwen val en een vriendin heb, en levert dat bij de leerlingen nieuwe inzichten op.
Levenslessen in Trouw
In Trouw een interview over mijn ‘levenslessen’. Een gesprek over politiek, onderwijs, ongelijke kansen, vooroordelen, de liefde en mijn geweldige leerlingen.
Reportage in de Groene Amsterdammer
De Groene Amsterdammer liep een dag met mij mee. Van het sinds 2006 verplichte burgerschapsonderwijs komt in Nederland namelijk weinig terecht. Daarom komt er een nieuwe wet. Wat kunnen scholen leren van een zwarte vmbo in Amsterdam-West?
Het Parool schreef over het traineeship dat ik volgde op het Mundus
Het begon allemaal met het traineeship ‘co-docent’ van Academie van de Stad. Hoe is het om als academici op een vmbo te werken? Spoiler: erg leuk. Door dit traineeship werd ik docent en doe ik wat ik nu doe.