Afscheid en vertrouwen
Afscheid is inherent aan het leraarschap. Als docent begeleid je kinderen en jongeren maar kort in hun leven. Als je geluk hebt, groei je een paar jaar met ze mee. Voor alle leerlingen hoop ik hetzelfde: dat hun nieuwe scholen en studies ze met open armen en vol vertrouwen zullen ontvangen. Naarmate mensen ouder worden, verdwijnt vaak de zachtheid om te mogen groeien en neemt de hardheid toe. Maar zou niet bij elke leeftijdsgroep vertrouwen centraal moeten staan? Dat je kunt vallen en weer opstaan?
Maxe de Rijk24 juni 2026




